Selasa, 28 Februari 2012

:: aku tak mampu ::

salam pembuka kata,
hari ni, mungkin tak seindah hari2 semlam. banyak y jadi atas kekurangan diri aku sendiri.
kadang2 aku give up sgt. ssh btul utk aku rasa bhgia dlm hari2 aku. tp nak buat mcm mana. tuhan d tentukan
tiap org ade jalan hidup y sendiri. bg aku, jd diri aku lebih baik dr aku hipokrit. biarlah org nak meluat, menyampah, tp ni la aku. aku xleh ubah ape y tuhan dh beri.. cuma kekurangn  itu sememangnya dtg dr diri aku sendiri.

bukan mengeluh, cuma, diri aku sendiri rasa tak mampu.. perkara y paling sukar utk aku buat ialah puaskan hati org lain dan dlm masa y sama hati sendiri pun aku kena jaga.. sshkan?? aku pilih seseorg utk guide hiidup aku, tp kadang2 aku tak boleh jd mcm y dia nak.. menyesal? emm.. enthlah.. aku dh pilih..pada dasarnya masalah y dtg tu kadang kala kecil je, tp akal jrg nk berfikir ngn waras.. kenapa soal remeh temeh selalu jd isu dlm hubungan? aku pun kurang pasti.. mungkin akal dikawal ole nafsu dan emosi. sudhnya jd masalah y lagi besar.

sejujurnya, jalan idup aku sememangnya pincang dr awl. hidup  aku selalu dlm tgn org. semua org y tentukan.. dan bila aku jumpa seseorg, aku harapkan org tu blh beri aku sedikit kebahgiaan.. tak
perlu la melebih-lebih, cukup sekadar aku dan dia bhgia. tp persoalan nya, bhgia ke aku? bhgia ke dia?
di awal, mmg semua tak nmpk kacau. tp bila dh lama, mcm ada y  tak kena. mungkin dh ini takdir hidup aku,
aku redha. lagi besar  dugaan y datang, lg tipis kemampuan aku utk bertahan.. . tak apalah kalau apa y aku dpt ni tidak sesempuran mana, cukup ianya jd y terbaik utk aku... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan